|
Regulamin, kompetencje I zadania Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie |
Regulamin Rady w Dębnie |
Obowiązuje od 14 września 2015r. - - uchwała Rady Pedagogicznej nr 2/2015 z dnia 14.09.2015r. |
Regulamin, kompetencje I zadania Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie |
ROZDZIAŁ I POSTANOWIENIA OGÓLNE §I Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Szkoły Podstawowej w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. §2
0 funkcjonowaniu Szkoły oraz na bieżąco zapoznaje Radę z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego.
§3
1) aktywnego uczestnictwa w obradach i pracach Rady oraz rzetelnego przygotowania się do posiedzeń, 2) dochowania tajemnicy służbowej i nieujawniania osobom postronnym poruszanych w czasie obrad spraw, mogących naruszyć dobro ucznia, jego rodziców, a także pracowników szkoły, 3) realizacji uchwał Rady, 4) wykonywania przyznanych zadań zgodnie z rocznym planem pracy, 5) składania sprawozdań przed Radą.
1 komisjach zewnętrznych, zgodnie z odrębnymi przepisami, wybiera zebranie plenarne Rady w głosowaniu jawnym, spośród zgłoszonych kandydatów.
1) przedstawiciele instytucji wspierających pracę szkoły, 2) przedstawiciele Rady Rodziców, 3) przedstawiciele uczniów - Samorząd Uczniowski, 4) przedstawiciele organu prowadzącego i nadzorującego szkołę, 5) pracownicy administracji i obsługi szkoły, 6) pracownicy służby zdrowia powołani do sprawowania opieki higieniczno-lekarskiej nad uczniami, 7) inne osoby, których obecność na posiedzeniu Rady jest celowa ze względu na tematykę omawianych spraw. §4
1) przed rozpoczęciem roku szkolnego, 2) w każdym okresie w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, 3) po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb.
1) na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, 2) z inicjatywy Dyrektora szkoły, rady rodziców lub placówki, 3) organu prowadzącego szkołę, 4) 00 najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.
|
Regulamin, kompetencje I zadania Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie |
przekazuje nauczycielom w formie ogłoszenia zamieszczonego na tablicy w pokoju nauczycielskim lub w formie wiadomości w dzienniku elektronicznym.
§5
ROZDZIAŁ II ZADANIA RADY PEDAGOGICZNEJ §6
1) zatwierdzanie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez radę rodziców; 2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów; 3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę rodziców; 4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły; 5) podejmowanie uchwał w sprawach wniosków o przeniesienie ucznia do innej szkoły.
1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych, 2) projekt planu finansowego szkoły; 3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień; 4) propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
1) czynny udział w planowaniu i organizowaniu pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły, 2) okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania, wychowania i opieki, oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy szkoły, 3) współpraca z rodzicami (prawnymi opiekunami) uczniów szkoły, 4) przygotowanie projektu nowelizacji statutu szkoły, 5) wydawanie opinii w zakresie powierzania funkcji kierowniczych w szkole, 6) wydawanie opinii w sprawach przeniesienia ucznia do równoległej klasy w szkole, 7) podejmowanie uchwał w sprawach wynikających z odrębnych przepisów. |
ROZDZIAŁ III |
Regulamin, kompetencje i zadania Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie |
SZCZEGÓŁOWE ZASADY DZIAŁANIA RADY PEDAGOGICZNEJ Przewodniczący Rady Pedagogicznej w szczególności: a) opracowuje roczny plan pracy Rady Pedagogicznej, b) przygotowuje, zwołuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej, c) podpisuje uchwały Rady Pedagogicznej, d) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących, e) monitoruje stopień realizacji podjętych uchwał przez Radę Pedagogiczną, f) informuje Radę Pedagogiczną o stopniu realizacji podjętych uchwał, g) podpisuje protokoły z zebrań Rady Pedagogicznej, h) wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa (jako dyrektor szkoły). §8 Przygotowanie zebrania Rady Pedagogicznej przez przewodniczącego polega w szczególności na opracowaniu projektu porządku zebrania oraz zawiadomieniu członków Rady Pedagogicznej §9 Prawa i obowiązki członka Rady Pedagogicznej 1 .Członek Rady Pedagogicznej ma prawo do: a) czynnego udziału w zebraniach Rady Pedagogicznej, b) składania wniosków i projektów uchwał, c) udziału w pracach stałych lub doraźnych zespołów powołanych przez Radę Pedagogiczną. 2.Członek Rady Pedagogicznej zobowiązany jest do: a) czynnego uczestnictwa w zebraniach Rady Pedagogicznej i jej komisjach iub zespołach, do których został powołany, b) współtworzenia na zebraniach Rady Pedagogicznej atmosfery życzliwości i koleżeństwa, c) przestrzegania uchwał i postanowień Rady Pedagogicznej § 10 Ramowy porządek plenarnych i innych planowych posiedzeń Rady Pedagogicznej jest następujący: a) ustalenie liczby członków Rady Pedagogicznej obecnych na posiedzeniu i podpisanych na liście obecności; b) ustalenie, czy na sali znajduje się wymagane dla prawomocności uchwał quorum; c) odczytanie porządku posiedzenia; d) wnioski w sprawie wprowadzenia ewentualnych zmian do porządku posiedzenia; e) zatwierdzenie porządku posiedzenia; f) wnioski w sprawie wprowadzenia ewentualnych poprawek do protokołu(protokołów), g) zatwierdzenie Uchwałą protokołu z wcześniejszego posiedzenia lub wcześniejszych posiedzeń Rady Pedagogicznej, h) wybór komisji lub zespołów pomocniczych (np.: Komisji Uchwał i Wniosków, Komisji Skrutacyjnej) w miarę potrzeb; i) realizacja porządku posiedzenia; J) dyskusja i wnioski; k) podsumowanie posiedzenia. §11
|
4 |
Regulamin, kompetencje I zadania Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie |
3. W sytuacji gdy członkowie Rady Pedagogicznej nie respektują zasad życzliwości lub naruszają ogólnie przyjęte normy współżycia społecznego Przewodniczący Rady ma prawo przerwać posiedzenie i zwołać następne w terminie trzech dni. ROZDIAŁ IV TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ § 12
korzystających z urlopu macierzyńskiego, zdrowotnego, wychowawczego, pozostających w stanie nieczynnym, nauczycieli nowozatrudnionych, uczestniczących w posiedzeniach Rady Pedagogicznej odbywających się w sierpniu, przed rozpoczęciem roku szkolnego, w którym rozpoczynają pracę.
§13
ROZDZIAŁ V PROTOKOŁOWANIE ZEBRAŃ RADY PEDAGOGICZNEJ § 14
a) numer protokołu, b) datę zebrania, c) numery podjętych uchwał w protokołach numeruje się cyframi arabskimi poczynając od numeru 1 w danym roku kalendarzowym ze wskazaniem roku, na której uchwala została podjęta np.: 1/2013, d) stwierdzenie prawomocności posiedzenia, tzw. quorum, |
Regulamin, kompetencje I zadania Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie |
e) wykaz osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym (jeżeli takie w zebraniu uczestniczyły), f) zatwierdzony porządek zebrania, g) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania, łi) przebieg zebrania, i) treść zgłoszonych wniosków, j) uchiwały, wnioski, k) podpisy przewodniczącego i protokolanta.
§15
§16 Ramowa tematyka posiedzeń rady pedagogicznej 1. Przed rozpoczęciem roku szkolnego a) zatwierdzanie planów i programów pracy szkoły, b) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli, c) opiniowanie organizacji pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. |
Regulamin, kompetencje I zadania Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie |
d) opiniowanie propozycji Dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, e) opiniowanie wniosków Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień, zapoznanie ze zmianami w prawie oświatowym, f) aktualizacja statutu placówki g) realizacja innych aktualnych zadań wynikających z kompetencji stanowiących i opiniodawczych.
a) opiniowanie projektu planu finansowego szkoły, b) opiniowanie wniosków Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń i medali oraz innych wyróżnień,
a) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji, b) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, 4.1. Po pierwszym okresie - podsumowująca a) opiniowanie propozycji dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego, oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, b) sprawozdanie z wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego, c) zapoznanie ze zmianami w prawie oświatowym, d) realizacja innych aktualnych zadań wynikających z kompetencji stanowiących i opiniodawczych.
a) Podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów, 5.1. na zakończenie roku szkolnego - podsumowująca a) sprawozdanie z realizacji przyjętych uchwał i wniosków, b) realizacja innych aktualnych zadań wynikających z kompetencji stanowiących i opiniodawczych, c) sprawozdanie z wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zawierające informację o realizacji rocznego planu nadzoru a w tym: -zakres wykonania planu nadzoru, -wnioski ze sprawowanego nadzoru, w tym w szczególności: a)wnioski z analizy poziomu osiągnięć edukacyjnych uczniów i wychowanków w odniesieniu do ich potencjału intelektualnego ROZDZIAŁ VI POSTANOWIENIA KOŃCOWE §17
|
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025